មតិ​ទាំង​អស់​សម្រាប់​អត្ថបទ៖ លោក ឈូក បណ្ឌិត ត្រូវ​កាត់​ទោស​ឲ្យ​ជាប់​ពន្ធនាគារ​១​ឆ្នាំ​កន្លះ

បញ្ចូលមតិរបស់អ្នកដោយបំពេញទម្រង់ខាងក្រោមជាអក្សរសុទ្ធ។ មតិនឹងត្រូវសម្រេចដោយអ្នកសម្របសម្រួល និងអាចពិនិត្យកែប្រែឲ្យស្របតាមលក្ខខណ្ឌនៃការប្រើប្រាស់របស់វិទ្យុអាស៊ីសេរី។ មតិនឹងមិនអាចមើលឃើញភ្លាមៗទេ។ វិទ្យុអាស៊ីសេរី មិនទទួលខុសត្រូវចំពោះខ្លឹមសារនៃមតិដែលបានចុះផ្សាយឡើយ។ សូមគោរពមតិរបស់អ្នកដទៃ ហើយប្រកាន់ខ្ជាប់នូវការពិត។







អ្នក​អាន​អនាមិក :

បាញ់គេ ២,៣​នាក់ គុកមួយឆ្នាំកន្លះ យ៉ោមបុប្ផា ត្រូវបវចោទវាយ គេ គុក ២​,៣ ឆ្នាំ

Jul 01, 2013 11:22 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក ពី បន្ទាយមានជ័យ :

តាងនាមប្រជាពលរដ្ឌខ្មែរ​សូមអបអរសាទ​ចំពោះចំណាត់ការ​របស់​តុលាការ ដែលបានផ្ដន់ទាទោសលោកឈូកបណ្ឋិត នេះជាកាយវិការល្អរបស់តុលាការក្រុង​បាវិត​....

Jun 26, 2013 11:48 PM

    Reply to this comment

HURRICANE :

IS IT FUNNY? CHHUK BENDIT CHOOTED WORKERS(THREE GILDS) SERVED JAIL ONE AND HALF YEARS, HAW ABOUT BOPHA JUCT WANT HER LAND AND HOME BACK PUT HER IN JAIL FOR THREE YEARS THAT SHE DID NOT COMMIT THE CRIME, HA HA HA !!!! KHMER JUSTICE. MR CHHUM MEI DID GET YUOR JUSTICE YET??? HHH I DID NOT SEE.

Jun 26, 2013 08:12 PM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

ការ​កាត់ទោសមិនសមនិង​ទង្វើឡើយ

Jun 26, 2013 10:23 AM

    Reply to this comment

Kim Chhouk ពី Posat Province :

ខ្ញុំសូមជូនពរដល់ ចៅក្រមសាលាដំបូងខេត្តស្វាយរៀង ដែលបាន
ផ្ដល់យុត្តិធម៌អោយ ជនរងគ្រោះ ដែលជាកម្មការិនី ក្រីក្រស្លូតត្រង់។

កឹម ឈូក

Jun 26, 2013 08:36 AM

    Reply to this comment

តាកែវ ពី ពី សំរោង :

It is better than nothing but សុំតាមមើលឲមែនទែន បយ័តជាប់ឝុក ដូធបពន សវាយ សុីថា វើយ ពួកហនឹងពូកែ លេងលខោនណាស់ វាសុខធិតខុសធបាប់ ឣស់លុយ មិនងាយធើបាបពួកវាទេ ។ បហែលជាបោះឆនោតរួធ ឈូក បណឌិត លែងមានទោសក៍ថាបាន ធាំមើលមើល ។

Jun 26, 2013 04:14 AM

    Reply to this comment

Peter ពី Germany :

It's only a temporary solution for the next election.

Jun 26, 2013 07:38 AM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

Hun sen protect a hooligan of the society khmer as chouck boundet,it's hopeless policy to collect the population normal ,thus tries to keep a hooligan for a persone further more around of him.

Jun 26, 2013 02:04 AM

    Reply to this comment

ឆោម ឆាយ ពី កំពង់ចាម :

តុលាការកាត់ក្តីចំពោះលោកឈូកបណ្ឌិតមានលក្ខណៈយុត្តិធម៌គ្រាន់បើប៉ុន្តែដូចមិនទាន់ទាំងស្រុងនោះ
បើព្រៀបធៀបទៅនិងអ្នកស្រីយោបុប្ផា លោក ឈូក បណ្ឌិតបានប្រើអាវុធបាញ់អោយរបួស់កម្មករស្លូតត្រង់ បីអ្នក ប៉ុន្តែជាប់ពន្ធធនាគមួយឆ្នាំកន្លះ និងពិន័យ
ជាប្រាក់ត្រឹមតែ 38លានរៀល ប៉ុន្តែសំរ៉ាប់ អ្នកស្រី យ៉ោប បុប្ផា គេចោយថាវាគាតមវាយអ្នកម៉ូតូឌុបពីរ នាក់បែជាជាប់គុកបីឆ្នាំហើយពិន័យជាប្រាក់ 60
លានរៀលទៅវិញ។ ចប់ហើយតុលាស្រុកខ្មែរ។

Jun 25, 2013 11:36 PM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

ត្រូវដាក់គុក៣ឆ្នាំ ទើបត្រូវ ហើយសងជំងឺចិត្តកម្មករ ម្នាក់៥០០០ដុល្លាអាមេរិច។ បានសមរម្យ

Jun 25, 2013 11:16 PM

    Reply to this comment

Sonny ពី Phnom Penh :

សម្តេចនាយកនៃយើង ចូលចិត្តតែងតាំងជនឆេវឆាវផ្តាច់ការដូចគាត់អោយកាន់តួនាទីអភិបាលខេត្ត ។​ តួនាទីនេះសំខាន់ណាស់ មិនចេះតែរើសតែផ្តេសតែផ្តាសទេដូចសម្តេចនាយកនៃយើងដេកយល់សប្តិត្រូវជ្រើសតាំង ក៏តាំង ត្រូវដក ក៏ដកដោយមិនបានប្រើខួរ៣គីឡូ៣ខាំយកមកគិតនោះទេ ។

Jun 25, 2013 10:32 PM

    Reply to this comment

Koma ពី Yokohama :

Suppose that Leang Suosdey works in France as a judge and he has judged the case of intentional act of shooting caused by Chhouk Bandith and he has prosecuted Chhouk Bandith for one year and half sentence, he will surely be fired. That is why to make a law to control the judges throughout Cambodia is a must. I don't think the Prime Minister Hun Sen is willing to do so because he is afraid of losing his political gain if he asks the parliament to draft the law. But I think Mr. Kem Sokha will if he is elected to be the next Prime Minister. He really wants to change the court in Cambodia has functioned for 20 years with no law to control the judges. So the judges become the desired judges.

Jun 25, 2013 08:57 PM

    Reply to this comment

Lee Theang chek ពី Phnom Penh :

អានេះមានតួនាទីត្រឹមអភិបាលក្រុងតូចមួយៗ បែរជាមានអំណាច​ប៉ុនមហាមេឃ ដែលអំណាចរបស់វាសឹងស្មើនឹង​ឧបនាយកនិង​ជារដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងមហាផ្ទៃ។

Jun 25, 2013 08:47 PM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

It is just a show only, if the criminal chouk bondit gets to wear the prison uniforms and stays in jail for 18 days instead of 18 months that would consider justice been served. This is Cambodia, if you don't understand how the system works, just ask hun sen himself the next time you see him.

Jun 25, 2013 06:20 PM

    Reply to this comment

Peter ពី Germany :

He will be in the prison for 1 hour as a beginning date and another 1 hour after the completion of 18 months for the documentation.

Jun 26, 2013 08:02 AM

vuthar Pol ពី Long Lost Kampuchea Krom :

After having recieved order from Hun Sen who himself was getting hard pressure from all kind of people who love justice in and outside the country, the Svay Rieng Court is immediately sentence Chhouk Bandit to serve his jail time up to one and a half year. Even though this sentence is seen as not fair at all, but at least and finally justice has been served for these three poor, young, and injured workers. This big fish-Chhouk Bandit is now has opened his eyes widely and learned that nobody is above the law of land in a democratic society as Kampuchea now. I hope the other Chhouk Bandit at least is going to pause a moment before commit a crime against our own people.

Jun 25, 2013 02:01 PM

    Reply to this comment

HURICANE :

CONGRATULATION CHHUK BENDIT ONE ANS HELF YEAR ONLY YOUR NAME BUT YOU ARE IS FREE. YOU SHOOT 3 GIRLS THE PUT YOU FROM MAYOR TO VICE PRIME MINISTER IF DID KILL THEM THEY MAYBE YOU BE PRIME MINISTER. WELLDON JUSTIC IN CAMBODIA??? HOW ABUOT KHMER ROUGE TRAIL???? WELL DON TOO???.

Jun 25, 2013 10:44 AM

    Reply to this comment

ma ពី Phnom Penh :

Uneducated governor.

Jun 25, 2013 10:35 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

I SO BELIEVED ONLY HIS NAME IN JAIL. SOULD GIVE HIM PRICE LIKE KHMER PRIME MINISTER HUN SEN GAVE TO HIM FROM MAYOR TO VICE PRIME MINISTER. CHHUK BANDIT! IF YOU ARE IN USA YOU WELL BE IN JAIL ATLIST 10 TO 15 YEARS. EVERYONE KNEW HAW THE JUSTIC IN CAMBODIA UNDER HUN SEN.

Jun 25, 2013 10:30 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

អរគុណការបោះឆ្នោទដែលខិតជិតមក​ដល់ បើមិនមាន
ព្រឹត្តិការណ៏នេះទេ ហ្អើយ សង្ឃឹមតិចណាស់ស្គាល់មាយាទ
អស់ហើយ នឹងជូនឆ្នោទមួយសន្លឹកទៅអ្នកដែលចេះស្គាល់
សុខទុក្ខរាស្ត្របិតប្រាកដ

Jun 25, 2013 05:37 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

ទេវតាមានភែ្នកមែន ដែលយកឈ្មោៈរបស់លោក ឈូក បណ្ឌិត ត្រូវ​កាត់​ទោស​ឲ្យ​ជាប់​ពន្ធនាគារ​១​ឆ្នាំ​កន្លះ ហាស់.ហាស់ ហា......

Jun 25, 2013 05:23 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

តើកម្មករនាំគ្នាទៅសម្លាប់ឈូក បណ្ឌិត ឬ? បានជាលោកឈូក បណ្ឌិតបាញ់កម្មករដោយអចេតនា? ឬមួយមានគេបង្ខំគាត់ឱ្យបាញ់កម្មករ?
មិនត្រូវឱ្យជនអន្ធពាលឈូក បណ្ឌិត នៅធ្វើការរាជការទៀតទេ។

Jun 25, 2013 05:16 AM

    Reply to this comment

Lee Xitou ពី Phnom Penh :

បាញ់​មនុស្សបីនាក់​ជាប់​គុក​មួយឆ្នាំកន្លះ។​វាយ​គ្នាជាមួយ​ពួក​ម៉ូតូ​រ៉ឺម៉ក​ជាប់គុក​បីឆ្នាំ។​ឧតុលាការស្រុកខ្មែរ ពិត​ជាឥតមានភាពអៀន​ខ្មាស់​មែន!

Jun 25, 2013 05:08 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

វាទាល់តែជនរងគ្រោះជាសាច់ញាតិលោកតុលាការទើប
ឈូក បណ្ឌឹតអាចស្គាល់បាយគុកខ្លះ តែនេះវាអភ័ព្វដោយ
ប៉ះចំរាស្ត្រសាមញ្ញ

Jun 25, 2013 04:54 AM

    Reply to this comment

PP :

បាញ់គេ ជាប់គក់់១ឆ្នាំកន្លះ ឯណាមនុស្ស....? បើវាយគេបន្តិចជាប់គក់ជាងបីឆ្នាំ.....ឱតុលាការស្រុកខ្មែរអើយ ......

Jun 25, 2013 04:54 AM

    Reply to this comment

Wondered Man :

I don't know why most judges are like this. There is no fair in Cambodian Society. The rich and powerful people are always the winners in all cases even if they truly committed such wrong things. Huh....... When can those things be changed?

Jun 25, 2013 04:22 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

ភាពសាហាវឃោឃៅរបស់ឈូក បណ្ឌឹត គួរណាស់ត្រូវផ្តន់​ទារទោសឲ្យបានធ្ងន់ធ្ងរ ពីព្រោះមនុស្សនេះសាហាវខ្លាំងណាស់ និងជាមនុស្សដែលបានបាត់បង់សិលធម៍ និងសេចក្តីថ្លៃថ្នូរក្នុងនាមជាមនុស្សទៅហើយ។

Jun 25, 2013 04:13 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

The khmer court does not have choise anymore to avold on the pressures,and the critics of the community international about the justic in cambodia,thus it to make semblance of condamned chouck boundet.
It's too little for an affair of crime organized Or not,and it's for too long Time for this decision ,but for affair against opposent to policy governement,khmer court CAN take the decision in 2 day,because agreement of Hanoi is automatically.

Jun 25, 2013 03:48 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

អរគុណតុលាការ ដែលបានធ្វើឲ្យ ឈូកបណ្ឌិត ក្លាយជាឈូកទណ្ឌិត ប៉ុន្តែនៅតែមិនទាន់មានយុត្តិធម៌នៅឡើយទេ ។ ជញ្ជីងហាក់ដូចជាផ្អៀងទៅខាងឈូកទណ្ឌិតពេកហើយ ។ តែកុំភ្លេច សូមតាមចាប់ជនឧក្រិដ្ឋបញ្ចូលក្នុងពន្ធនាគារផង ។

Jun 25, 2013 03:45 AM

    Reply to this comment

John ពី London :

Will he ever spend a day in prison? I doubt it. This very late verdict is just a way that CPP have to do in order to calm public anger and hoping that it would be adequate to fool some voters to vote for them. Just look at the way how quick the court locked up Mr Mam Sonangdo and Yorm Bopha form Boeung Kak Lake and compare that to Mr Chhouk Bandith’s case.

Jun 25, 2013 03:36 AM

    Reply to this comment

Judge ពី Kampong Thom :

This is because the civil society people who are working so hard to promote the social justice have demanded the Svay Rieng court to prosecute Chhouk Bandith. Moreover, this intentional act of shooting the victims are well known over the world. The world is watching the Svay Rieng court that is blamed for corruption and for Hun Sen and his government's political tool.

Jun 25, 2013 03:03 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

ខ្ញុំមានការបារម្មណ៍ថា ខ្លាចជាប់តែឈ្មោះ

Jun 25, 2013 02:36 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

I have the same feeling because no body can check or serve in 7 stars rated jail with SREY,SRA,KARA OKE,.. YOU NAME IT, HE GETS IT.

Jun 25, 2013 09:16 AM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

Chhouk Bandit was using a gun to shoot three girl like shooting the birds in Svay Rieng, his sentence is only 18 months, compare to Youm Bopha was accused using hand to injure three male monkey moto dup in Phnom Penh is about the same sentences. If Chhouk Bandit appeal, his sentence may be reduced or suspended and he can be free like right now. He was a criminal, never appear at the court, he looks down to the court of law that his sentence should be ten times at least, to be fair to the three girl workers.

Jun 25, 2013 01:46 AM

    Reply to this comment

Bunthoeun ពី Phnom Penh :

បាញ់គេឲ្យរងរបួសរហូតដល់ទៅ ៣ នាក់ ម៉េចក៏ជាប់គុកតិចឆ្នាំម្ល៉េះលោក តុលាការ?

Jun 25, 2013 01:04 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

តុលាកាផ្តន់ទាទោសលោកឈូក បណ្ឌិតដូចជាធ្ងន់ធ្ងរពេកហើយ ។គាត់គួរតែត្រូវបានរួចខ្លួន និងជូនរង្វាន់លើកទឹកចិត្ត៕